Gazeta Prawna informuje o postępach w rozbudowie Euroterminalu w Sławkowie. Euroterminal w Sławkowie to jedyny obiekt w głębi kraju, do którego dochodzą szerokie tory, dające bezpośrednie połączenie z krajami leżącymi na wschód od naszej granicy. Obecnie może rocznie obsłużyć 35 tys. kontenerów. Jego docelową zdolność przeładunkową ocenia się jednak na ponad 200 tys. kontenerów. Zasadniczymi problemami obniżającymi zdolność przeładunkową jest fatalny stan techniczny torów LHS i nienajlepszy stan okolicznych dróg.
Pierwsze inwestycje w infrastrukturę zewnętrzną zostały zrealizowane z wykorzystaniem środków budżetowych w roku 2006. Obecnie trwają prace nad realizacją budowy bezpośrednich połączeń Euroterminalu z głównymi trasami drogowymi w regionie. Pod koniec lipca oficjalnie wmurowano kamień węgielny pod dalszą rozbudowę Euroterminalu. Aktualny etap inwestycji zostanie zakończony dzięki pozyskaniu funduszy unijnych przez właściciela terminalu - Centralę Zaopatrzenia Hutnictwa (CZH). Jak podaje "Gazeta Prawna" w ramach inwestycji powstaje magazyn o powierzchni 7 tys. mkw. oraz infrastruktura towarzysząca, która pozwoli zwiększyć zdolność przeładunkową do 70 tys. kontenerów rocznie.
Gazeta Prawna,
<< powrót do listy artykułów
Kamila Branecka
Dyrektor ds. Sprzedaży i Najmu
|