Rzeczpospolita informuje o rosn±cych inwestycjach w polskich portach morskich, uznawanych za jedne z najszybciej rozwijaj±cych siê portów morskich nad Ba³tykiem. W najbli¿szych 5 latach nak³ady inwestycyjne maj± wynie¶æ a¿ 500 mln. euro, dziêki czemu czterokrotnie wzrosn±æ ma liczba przyjmowanych kontenerów. Zdaniem cytowanych przez Rzeczpospolit± ekspertów, je¶li aktualne tendencje wzrostu prze³adunków siê utrzymaj±, za dziesiêæ lat porty polskie bêd± prze³adowywaæ parê milionów kontererów rocznie. Z mo¿liwo¶ciami prze³adunkowymi siêgaj±cymi 5 mln. kontenerów rocznie port gdañski by³by najwiêkszym portem ba³tyckim.
Pozosta³e polskie porty równie¿ intensywnie inwestuj±. Gdyñski port ma w planach m.in. budowê do 2010 r. nowego terminalu promowo-pasa¿erskiego za 68 mln euro oraz modernizacjê istniej±cej infrastruktury. W planach jest równie¿ stworzenie w przysz³o¶ci centrum logistycznego. W kilka lat przepustowo¶æ portu ma siê zwiêkszyæ do ok. 1,5 mln kontenerów. Do koñca roku w³adze portów w Szczecinie i ¦winouj¶ciu chc± zakoñczyæ uzbrojenie 14-hektarowej dzia³ki i zapewniæ dojazd do niej, tak by nied³ugo na terenie móg³ powstaæ terminal kontenerowy. Swoje potrzeby inwestycyjne na najbli¿sze piêæ lat zarz±d portów szacuje na ok. 400 mln euro, przyznaj±c jednak, ¿e mo¿e uda mu siê pozyskaæ zaledwie po³owê tej kwoty - czytamy w Rzeczpospolitej.
Rzeczpospolita,
<< powrót do listy artyku³ów
Kamila Branecka
Dyrektor ds. Sprzeda¿y i Najmu
|