Jak informuje "Gazeta Prawna", od 9 grudnia 2007 r. wchodzi w życie nowa taryfa cenowa za dostęp do infrastruktury kolejowej. Przewoźnicy kolejowi analizują już nowe stawki dostępu, przeliczają na różne trasy, starając się wyliczyć końcowy fracht za przewóz towaru. Zadanie to jest trudne, gdyż nowa taryfa zawiera szereg dodatkowych elementów i wprowadza wiele nowych pojęć.
Mimo iż cennik jest skomplikowany, a wyliczenie konkretnej stawki dla konkretnej relacji przewozowej wymaga odpowiedniego programu komputerowego, można wstępnie oszacować zmianę wartości stawek frachtu za transport kolejowy towarów. Cytowany przez "Gazetę Prawną" Bogdan Tofilski z PTKiGK Rybnik szacuje, iż zmiany w taryfie zaowocują w większości interesujących jego firmę przypadków wzrostem kosztów korzystania z infrastruktury o o 17 proc. do 32,3 proc; a wzrost ten będzie szczególnie wyraźny w relacjach, w których przewóz odbywa się na liniach o wyższych standardach. Zdaniem Bogdana Tofilskiego, przewoźnicy będą próbowali rozwiązać ten problem, korzystając z tras tańszych, o niższej jakości i słabszej regularności przewozów.
Gazeta Prawna,
<< powrót do listy artykułów
Kamila Branecka
Dyrektor ds. Sprzedaży i Najmu
|