Jak informuje "Gazeta Wyborcza", Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) koszty budowy 10,4 km drogi S8 od połączenia z A2 w Konotopie do węzła przy stołecznej al. Prymasa Tysiąclecia oszacowała na 1 mld 782,5 mln zł - czyli 171,4 mln zł za kilometr.
W porównaniu z kosztami właśnie zakończonych inwestycji widoczny jest ponad dziesięciokrotny wzrost - kilometr obwodnicy Garwolina kosztował ok. 18 mln zł (240 mln za 13 km), a kilometr otwartego w środę odcinka autostrady A6 - 14,8 mln zł (114,2 mln za 7,7 km).
Co gorsze, zdaniem wykonawców astronomiczny kosztorys GDDKiA i tak jest nierealny. Konsorcjum firm Budimex, Strabag, Mostostal Warszawa i Warbud jest gotowe budować odcinek S8 po 206,7 mln zł za kilometr (łącznie za 2 mld 149,2 mln zł), a firma budowlana Mota Engil chce 230,8 mln (łącznie 2 mld 400,6 mln zł).
Zdaniem Andrzeja Długosza, zajmującego się obsługą prasową Mota Engil, kosztorysy GDDKiA są zaniżone i nie uwzględniają tego, że co miesiąc rosną ceny materiałów i usług przy budowie dróg.
Gazeta Wyborcza,
<< powrót do listy artykułów
Kamila Branecka
Dyrektor ds. Sprzedaży i Najmu
|